Mi a teendő rendkívüli esemény bekövetkezése esetén?
A létfontosságú rendszerek és létesítmények azonosításáról, kijelöléséről és védelméről szóló 2012. évi CLXVI törvény alapján: az üzemeltető a bekövetkezett rendkívüli eseményekről haladéktalanul tájékoztatja a hivatásos katasztrófavédelmi szerv területi szervének ügyeleti szolgálatát, valamint a jogszabályban kijelölt ágazati szervet. Ha a bekövetkezett rendkívüli eseménnyel összefüggő kockázatot az üzemeltetői biztonsági tervben nem vizsgálták, úgy az újonnan felmerülő kockázat kezelésére az üzemeltető a törvényben foglaltak szerint soron kívül módosítja az üzemeltetői biztonsági tervet.
Rendkívüli esemény: olyan külső vagy belső behatás, amely a kijelölt rendszerelem rendeltetésszerű működését jelentős mértékben veszélyezteti, akadályozza. Jelentősnek minősül az az esemény, melyet az üzemeltető saját erőforrásaival, külső segítség nélkül nem képes kezelni, elhárítani.
A tájékoztatási/bejelentő adatlap itt tölthető le
A bejelentő adatlapot a abtenq.htlryrg@xngirq.tbi.uh vagy a abtenq.gvgxnefnt@xngirq.tbi.uh címre kell megküldeni.
Ügyelet: Tel:(+36) 32 / 521-032