Hírek


Fókuszban a társasházak tűzvédelme
2018. november 02. 17:46
Idén is meghirdeti a katasztrófavédelem a Társasházak napja elnevezésű konzultációsorozatot. A november 6-án kezdődő háromnapos rendezvénysorozat célja, hogy a társasházak, lakóközösségek széleskörű tájékoztatást kapjanak a követendő tűzmegelőzési szabályokról, ezzel is növelve a lakóépületek biztonságát.

A katasztrófavédelem egész évben ellenőrzi, mennyire tartják be a társasházakban a tűzvédelmi előírásokat, a kontrollok alkalmával nem a bírságolás, hanem a biztonság megteremtése a cél. A háromszintesnél magasabb és tíznél több lakásos épületek esetében például írásba kell foglalni az épületek használatával kapcsolatos tűzmegelőzési szabályokat, biztosítani kell az épület tűzoltógépjárművekkel történő megközelítését lehetővé tévő tűzoltási felvonulási területet, amelyet állandóan szabadon kell tartani annak érdekében, hogy a mentést célzó tűzoltói beavatkozás zavartalan legyen.
 
A tűzvédelmi házirend készítésével kapcsolatos tudnivalókról, a biztonsági rács létesítéséről, a tárolási szabályokról, a felvonulási terület biztosításáról, valamint a homlokzati szigetelés kialakításáról, továbbá a nyílt láng használatáról is lehetőség lesz konzultálni ezekben a napokban minden lakástulajdonos, bérlő, közös képviselő, lakásszövetkezeti tag és érdeklődő számára. A katasztrófavédelem szakemberei három napon keresztül, november 6. és 8. között minden nap 10 és 16 óra között várják az érdeklődőket. Nógrád megyében a salgótarjáni és balassagyarmati katasztrófavédelmi kirendeltségen lesz erre lehetőség, előzetes bejelentkezés nem szükséges.
 
Mivel a társasházak megfelelő tűzvédelme a lakók közös érdeke, és egyúttal a társasház kezelőjének felelőssége is, ne várja meg, amíg a tűzoltók mennek ellenőrizni, vegyen részt a három nyílt napunk valamelyikén és tegye fel kérdését!

Helyszínek:

Salgótarjáni Katasztrófavédelmi Kirendeltség - 3100 Salgótarján, Szent Flórián tér 1.

Balassagyarmati Katasztrófavédelmi Kirendeltség - 2660 Balassagyarmat, Baltik Frigyes út 1.